Szerződéskötés – Mire érdemes figyelni?

Ha nem akarunk folyton ügyvédhez, jogászhoz járni a szerződéskötések előtt, érdemes szerződéssablonokat készíttetni, és azokat használni, amelyek tartalmazzák a vállalkozás fontos adatait és szerződéses feltételeit. A sablonok meggyorsítják a szerződéskötés folyamatát, hiszen már ott vannak a „fiókban”, elég a szerződéses partnerrel egyeztetni.

Természetesen vannak olyan speciális helyzetek, iparágak, szerződéses feltételek, amikor ez a megoldás nem jöhet szóba. Ilyenkor szükséges és elengedhetetlen a jogásszal, ügyvéddel történő egyeztetés.

Legyen egy átlátható szerződésnyilvántartásunk. Ez segít, hogy időben tudjunk gondoskodni a szerződéseink megújításáról, felülvizsgálatáról. Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a cégvezető e-mail rendszere nem tekinthető szerződésnyilvántartó rendszernek!

Óriási hiba, ha csak a tulajdonos cégvezető levelei között tartjuk számon az aláírt dokumentumokat, hiszen előfordulhat olyan eset, amikor a cégvezető nem elérhető, a szerződésre viszont azonnal szüksége van a munkatársaknak.

Szerencsére ma már van rá lehetőség, hogy elektronikusan kezeljük és írjuk alá a szerződéseinket, nem kell feltétlenül postázni a papíralapú dokumentumokat, és arra várni, hogy mikor érkezik vissza az aláírt példány. Az elektronikus szerződéskezelő rendszerek segítségével gyorsan megtörténhet a megállapodás írásos jóváhagyása.

Jól kidolgozott és egyértelmű szerződésekkel elkerülhetjük az esetleges későbbi konfliktusokat, jogvitákat, így minden esetben fordítsunk elég időt a részletek átbeszélésére, az egyeztetésekre és győződjünk meg róla, hogy minden szerződéses partner ugyanazt érti a leírtak alatt.

A szerződések időszakos felülvizsgálatáról, frissítéséről sem feledkezhetünk meg, hogy a szerződésben foglaltak mindig a vállalkozás aktuális igényeihez és képességeihez igazodjanak.

A korrekt, nyitott kommunikáción alapuló szerződéses gyakorlat is hozzájárul a vállalkozás hosszútávú stabilitásához, növekedéséhez és pozitív megítéléséhez!