Nincs időd? Adok!

Az idő a vállalkozások egyik legnagyobb kincse. A kisvállalkozások számára az időgazdálkodás képes meghatározó tényezővé válni a siker vagy a kudarc szempontjából. Gyakran elmerülünk az adminisztrációs feladatok, ügyfélkezelés, és egyéb kötelességek dzsungelében, és nehéz megtalálni az időt az üzleti stratégia kidolgozására, az innovációra, és a növekedés megtervezésére.

Az időgazdálkodás alapvetően a prioritások kezeléséről szól. Határozd meg, mely feladatok a legfontosabbak a vállalkozásod szempontjából, és ezeket kezeld először.

Ne vesztegess időt olyan dolgokra, amelyek nem hoznak hozzá értéket a cégedhez. Ezek meghatározása sokszor jelent nehézséget, mert sajnos előfordul, hogy pont azon feladatok elvégzését élvezzük a leginkább, amelyek amúgy semmilyen hozzáadott értéket nem képviselnek a céges fejlődésünk szempontjából. Ilyen időrabló időtöltés lehet például az aránytalan sok applikáció, online eszköz használata. Bele tudunk szeretni a velünk szembejövő összes újításba, friss ügyviteli, pénzügyi vagy egyéb online appba, de hamar kiderül, hogy csak az időnket veszik el, és nem tesznek hozzá a cégünk növekedéséhez.

Állíts fel rövid- és hosszú távú célokat, és „kényszerítsd” magad, hogy foglalkozz ezekkel. Először nehéz lesz, de utána mindig könnyebbé és könnyebbé válik, ha hozzászoksz, hogy rendszeres időközönként foglalkoznod kell az adott feladatokkal, határidőkkel, célokkal. Sőt! Ha látod, hogy beindulnak a dolgok, megérkezik majd a motiváció is. 😊

Én például papíron tervezek, „őskori módon”. Előveszek egy szép nagy papírlapot, és felírom rá a negyedéves céljaimat, majd azokat lebontom konkrét lépésekre. Nekem ez a leggyorsabb eljárás és írás közben jönnek a friss gondolatok. Sokkal eredményesebben vagyok képes végig gondolni egy-egy témát, projektet, ha közben kézzel jegyzetelek, mintha a számítógépen írnék róla feljegyzést.

A tömbösítés is csodákra képes. Nem is hinné az ember, hogy milyen sok energiát pazarol el azzal, ha kapkodva próbálja a feladatokat ellátni. Nemcsak nem hatékony, de rendkívül fárasztó is, ha ugrálunk a napi feladatok között. Arról ne is beszéljünk milyen sok hibalehetőséget rejt magában, ha nem koncentrálunk.

Behozhatnám ide a delegálást is, de a csapból is ez folyik, mégsem hiszi el a vállalkozás vezetők nagy többsége, hogy ez a dolog működtethető és hatékonyan fenntartható lépés tud lenni a cég életében. Pedig tényleg az!  Írtam már erről a témáról, ha olvasnál róla itt megteheted: https://www.gabrielsoffice.hu/delegalas-hogyan-csinaljam/

Az idő az egyik legértékesebb erőforrásunk, nem szabad elpazarolni, ha célunk, hogy a vállalkozásunk folyamatosan fejlődő pályán maradjon és ne lemaradjon.