Van akiknek könnyen megy, és van, akik szenvednek tőle. Sok oka lehet, ha egy vezető nehezen adja át a feladatokat a munkatársainak. Esetleg bizalmi problémák állnak a háttérben, vagy csak a megszokás. Egyik sem ideális.
„Hogyan delegáljunk jól ? „- merülhet fel a kérdés. Tapasztalataim szerint a legfontosabb dolog, hogy PONTOSAN FOGALMAZZUK MEG, hogy mi a feladat, mit várunk el a másiktól, milyen eredményre számítunk a feladat elvégzése kapcsán.
A vezetőnek fel kell tudnia mérni, hogy a megfelelő embert választja ki a megfelelő feladatra. Látni kell, hogy nem vagyunk egyformák, vannak munkatársak, akik a kreatív feladatokban jobbak, és vannak, akiket az excel tud beszippantani mátrixként és az intenzív koncentrációt igénylő megbízásokban tudják a legjobbat nyújtani.
Érdemes kihasználni (a szó jó értelmében) a kollégák ambícióit, motiváltságát, lehetőséget adva nekik a szakmai fejlődésre. Tapasztaltam nem egyszer, hogy ha egy kezdő, fiatal munkatársat úgy vontam be a közös munkába, hogy egy teljes feladatot bíztam rá, sokkal több energiával, elszántsággal vetette bele magát a munkába, mintha csak egy apró, „kezdőknek való” részfeladattal bíztam volna meg őt. Természetesen fontos, hogy mindig, minden esetben szabad kérdezni. Ha elakadást tapasztalnak, megtorpannak az adott feladat elvégzése közben mindig ott van valamely tapasztaltabb kolléga, akihez fordulhatnak támogatásért. Megéri ez a fajta megelőlegezett bizalom, én csak pozitív eredményeket tudok visszaidézni, ha az ilyen típusú közös munkáimra visszagondolok.