Csavarjuk fel a teljesítményt!

Rendben van, de mégis hogyan kell ezt csinálni?

Öt tipp a kisvállalkozások számára, amelyekkel hatékonyabbá válhat a működés:

  1. 📢 Tervezzük meg a munkafolyamatainkat!

A hatékonyabb működéshez elengedhetetlenül szükséges, hogy átlássuk a munkafolyamatokat és optimalizáljuk azokat. Át kell vizsgálni a napi működést, azonosítani kell azokat a lépéseket, amelyek lassítják azt, és meg kell keresni azokat az eszközöket, technológiákat, amelyek javítani tudják az eredményességet.
pl.: belső folyamat #audit, projektmenedzsment szoftverek használata, felhőalapú szolgáltatások bevezetése

2. 📢 Használjuk ki az innovatív technológiákat!
A technológia segítségével egyszerűsíthető és felgyorsítható a munkavégzés, legyen szó például logisztikáról, pénzügyről, eladásról vagy az adminisztrációról. Használjunk online szoftvereket és alkalmazásokat, amelyek segítségével automatizálni tudjuk a folyamatainkat, emelni tudjuk a hatékonyságot és csökkenthetőek a hibalehetőségek.
pl.: workflow automatizáló szoftverek; #leanmanufacturing eszközök, számlázási szoftverek, költségkövető szoftverek, adatintergráció.

3. 📢 Fókuszáljunk az erőforrásainkra!
A kisvállalkozásoknak szűkös erőforrásokkal kell gazdálkodniuk, ezért fontos, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat (munkatársak tudása, elkötelezettsége, eszközök és már meglévő rendszerek) hatékonyan és céltudatosan használjuk ki. Koncentráljunk a legfontosabb tevékenységekre, és ne szórjuk szét a figyelmüket. Meg kell határozni a prioritásokat, amelyeket természetesen időszakosan felül lehet vizsgálni, és az adott piaci helyzet szerint – megfelelő mérlegelés után- újra lehet/kell rangsorolni.

4. 📢 Állítsunk fel hatékony kommunikációs rendszert!
A hatékony kommunikáció kulcsfontosságú a kisvállalkozások számára. Határozzunk meg azokat a kommunikációs csatornákat, amelyeken keresztül az üzleti folyamatok zajlanak. (A FB Messenger, a Viber és társaik nem üzleti kommunikációs csatornák!) Vezessük be a szükséges protokollokat, hogy az információk gyorsan, hatékonyan és megfelelően védett csatornákon áramolhassanak a cégben.
pl.: #microsoftteams #outlook #sharepoint

5. 📢 Kérjünk visszajelzést!
A visszajelzések elengedhetetlenek ahhoz, hogy a kisvállalkozások szembesüljenek a fogyasztóktól érkező igényekkel és kritikákkal, és ezek alapján fejlesszék működésüket. Kérjünk visszajelzést az ügyfelektől, partnerektől, dolgozóktól és más érintettektől, hogy megértsük, miben kell fejlődnie a cégünknek.
pl.: anonim online kérdőívek, telefonos felmérések, feedback gombok (weboldalon), közösségi média platformok, személyes találkozók.

Mindezen feladatok nagy falatnak tűnhetnek egy amúgy is leterhelt cégvezető számára, ezért ha szükség van segítségre itt vagyok, beszélgessünk!